SYSTEEM VERANDERING
Rick heeft een duidelijke boodschap. De kappersindustrie moet op de schop. De klimaatverandering liegt er niet om. De focus moet volgens Rick weer terug naar glanzend en gezond haar. Het grote probleem is dat 'kleur' het lucratieve verdienmodel is. Een kapper haalt gemiddeld 50% van zijn omzet uit kleuren & highlights. Bij de grote merken van haarverzorgingsproducten loopt dat zelfs op tot 70%. Want iedere 4 weken moet natuurlijk die lelijke uitgroei bijgewerkt worden. Er is een systeem verandering nodig in de kappers industrie. Net zoals we minder vlees moeten eten en minder / betere kleding moeten kopen. De pioniers achter de Vegetarische slager of het kledinglabel Patagonia hebben dat begrepen.
DUURZAME TRANSITIE
Een duurzame transitie vraagt om een andere mindset en bewuste keuzes. Van de industrie, van de kappers maar ook van de consument. Durf te kiezen, maak duurzame keuzes waar je kan, ook als kleine zelfstandige ondernemer. 100 % duurzaam...dat zijn we met Rikit Hair nog niet maar we zijn volledig transparant in wat we doen. Al onze verzorgingsproducten zijn eco. De verpakkingen zijn recyclebaar of navulbaar. Ons kleursysteem komt uit het lab maar is vrij van alle schadelijke chemicaliën. En onze grondige zoektocht naar duurzame alternatieven gaat onverminderd door!
NIEUWE GENERATIE KAPPERS
De duurzame visie en strategie van Rikit Hair is een inspirerend én realistisch voorbeeld hoe je een duurzame verandering kan inzetten, zonder dat je inboet aan kwaliteit of vakmanschap. Met zijn visie wil Rick een nieuwe generatie kappers inspireren en opleiden. Niet alles of niets, maar stap voor stap. Want met elke duurzame stap die je zet draag jij bij aan een betere wereld.
Bekijk hieronder zijn prachtige verhaal! En check
RIKIT HAIR voor alle openingstijden en contactgegevens!